ქართული ენის წრე მეოთხე კლასში
პედაგოგი - მაია არობელიძე
2018-19 სასწავლო წლის პირველ სემესტრში შეიქმნა გრამატიკის წრე სახელწოდებით - "ქართული ენა ღმერთების ენაა"
წრეში გაერთიანებულია მეოთხე კლასის მოსწავლეები
1.სოფი თავდიშვილი
2.აკაკი თოიძე
3.მეგი ლაღიძე
4.ანი ქამადაძე
5.ლუკა ოზმანიანი
6.ნათია ჩუბინიძე
7.ნიკოლოზ ჭეფხოძე
8.ბარბარე ნიკოლაშვილი
წრე ტარდება კვირაში ერთხელ,სამშაბათს,მეექვსე გაკვეთილზე.
წრეზე
განსახილველი საკითხები წინასწარ არის გაწერილი,რომელიც ემსახურება მოსწავლის როგორც სააზროვნო,ასევე წერისა და კითხვის უნარების განვითარებას.საწრეო მუშაობის მიზანია: მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების მიხედვით,ქართულ ენაში ფოკუსირებული სწავლება,საწრეო მუშაობა საჭიროა მოსწავლეთათვის იმისათვის,რათა მეტი ცოდნა დაუგროვდეთ გრამატიკაში,რაც მომავალში სწორად წერისა და მეტყველების საწინდარი გახდება.გარკვეული წლებია,ქართული ენა ლიტერატურასთან კომბინირებულად ისწავლება,მოსწავლეებს ცალკე არ აქვთ გრამატიკის სახელმძღვანელო,ამიტომ ბუნებრივია,თუ უფრო გაღრმავებულად ვასწავლით მშობლიური ენის გრამატიკას,აუცილებლად წაადგებათ.,რამეთუ საწრეო მუშაობის აუცილებელი პირობაც ხომ ქართული ენის პროგრამის გაღრმავებულად სწავლებაა.მაგ.მეტყველების ნაწილები,
მართლწერის საკითხები, სახელის ბრუნება და ა.შ.
წ რ ი
ს ს ა
მ უ შ
ა ო პ
რ ო გ რ
ა მ ა
2018-19
სასწავლო წელი
I სემესტრი
თვე და რიცხვი
|
სამუშაო პროგრამა
|
აქტივობა
|
2.10
|
საწრეო მუშაობის მიზნის გაცნობა
|
წრის მუშაობის გაცნობა, წრის თემები, კითხვა-პასუხი
|
9.10
|
არსებითი სახელი
|
წინადადებების შედგენა, ტექსტში არსებითი სახელის ამოცნობა
|
16.10
|
არსებითი სახელის რიცხვი
|
წინასწარ შედგენილი ბარათები, დახარისხება არსებითი სახელის რიცხვის მიხედვით
|
23.10
|
სიმრავლის აღმნიშვნელი სიტყვები
|
სიმრავლის აღმნიშვნელი სიტყვებით წინადადებების შედგენა, წინადადებებში შეცდომების გასწორება
|
30.10
|
არსებითი სახელის ბრუნება
|
არსებითი სახელების ბრუნება, ბრუნვის ნიშნების ამოცნობა წინადადებებში
|
6.11
|
არსებითი სახელის კვეცა და კუმშვა
|
ხმოვანფუძიანი და თანხმოვანფუძიანი არსებითი სახელის ბრუნება
|
13.11
|
საკუთარი სახელები
|
საკუთარი სახელების ბრუნება, ხმოვანფუძიანი და თანხმოვანფუძიანი სახელები და განსხვავების პოვნა ბრუნვის მიხედვით
|
20.11
|
დან თუ გან
|
წინადადებების გარჩევა და შედგენა
|
27.11
|
ზმნა
|
ზმნის განმარტება , მისი კითხვები, წინადადებების შედგენა.
|
4.12
|
ზმნის უღლება
|
ზმნის უღლება, პირის ნიშნების გამოყოფა
|
11.12
|
ზმნა და არსებითი სახელები
|
პრაქტიკული სამუშაო
|
18.12
|
რიცხვითი სახელი
|
რიცხვითი სახელის განმარტება, გახსენება, მათი სახეები და რიცხვითი სახელების გამოყენებით წინადადებების შედგენა
|
25.12
|
შემაჯამებელი მუშაობა
განვლილი საკითხების ირგვლივ
|
დიაგნოსტიკური ტესტი
|
2018 წლის 2 ოქტომბერს შედგა საწრეო მუშაობის "ქართული ენა ღმერთების ენაა" პირველი შეხვედრა.მოსწავლეებს გავაცანი საწრეო მუშაობის მიზნები და ამოცანები, შეხვედრის დღეები და დრო. ვისაუბრეთ იმ საკითხებზე, რასაც განვიხილავთ პირველი სემესტრის განმავლობაში.
2018 წლის 9 ოქტომბერს შედგა საწრეო მუშაობის მეორე შეხვედრა,გავიხსენეთ არსებითი სახელის რაობა, არსებითი სახელის კითხვები. მოსწავლეებმა შეადგინეს წინადადებები,
16 ოქტომბერს შედგა საწრეო მუშაობის მესამე შეხვედრა, ვიმუშავეთ არსებითი სახელის რიცხვზე, შევადგინეთ მაგალითები, დავახარისხეთ არსებითი სახელი რიცხვის მიხედვით.
2018 წლის 23 ოქტომბერს შედგა საწრეო მუშაობის მეოთხე შეხვედრა, ვიმუშავეთ სიმრავლის აღმნიშვნელ სიტყვებზე, შევადგინეთ წინადადებები ამ სიტყვების გამოყენებით, მოსწავლეებმა იმუშავეს წყვილებში და იპოვეს დაშვებული შეცდომები უცხო ტექსტში.
2018 წლის 30 ოქტომბერს შედგა საწრეო მუშაობის მეხუთე შეხვედრა, განვიხილეთ არსებითი სახელის ბრუნება, ვაბრუნეთ არსებითი სახელები, მოსწავლეებმა დაასრულეს წინადადებებში დაუსრულებელი არსებითი სახელები.
2018 წლის 6 ნოემბერს შედგა საწრეო მუშაობის მეექვსე შეხვედრა. განვიხილეთ კუმშვადი და კვეცადი არსებითი სახელები, ვაბრუნეთ ეს სახელები. მოსწავლეებმა უცხო ტექსტში მოძებნეს არსებითი სახელები და დაასახელეს თუ რომელ ბრუნვაშია,კუმშვადია თუ კვეცადია მოცემული სახელები.
2018 წლის 13 ნოემბერს შედგა საწრეო მუშაობის მეშვიდე შეხვედრა, განვიხილეთ საკუთარი სახელები და მათი ბრუნება, ბავშვებმა იმუშავეს წყვილებში და აბრუნენ მეწყვილის სახელები.
2018 წლის 20 ნოემბერს შედგა საწრეო მუშაობის მერვე შეხვედრა. ვიმუშავეთ, თუ როდის არის მართებული და სწორი გამოვიყენოთ დან თუ გან. ბავშვებმა იმუშავეს მაგალითების შედგენაზე, იპოვეს ტექსტში შეცდომები და გაასწორეს.
2018 წლის 27 ნოემბერს შედგა საწრეო მუშაობის მეცხრე შეხვედრა, განვიხილეთ ზმნა, მისი კითხვები, შევადგინეთ წინადადებები ზმნების გამოყენებით, ბავშვებმა იპოვეს უცხო ტექსტში ზმნები და დაუსვეს შესაბამიოსი კითხვები.
2018 წლის 4 დეკემბერს შედგა საწრეო მუშაობის მეათე შეხვედრა.ვიმუშავეთ ზმნის უღლებაზე, გამოვყავით პირის ნიშნები, შევადგინეთ წინადადებები.
2018 წლის 11 დეკემბერს შედგა საწრეო მუშაობის მეთერთმეტე შეხვედრა,განვიხილეთ ზმნისა და არსებითი სახელი შეწყობა რიცხვში, შევადგინეთ წინადადებები , ასევე უცხო ტექსტშიი ვიპოვეთ შეცდომები და გავასწორეთ,
2018 წლის 18 დეკემბერს შედგა საწრეო მუშაობის მეთორმეტე შეხვედრა, განვიხილეთ რიცხვითი სახელი, მათი სახეები, შევადგინეთ წინადადებები რიცხვითი სახელის გამიყენებით, ჩავსვით წინადადებებში გამოტოვებული რიცხვითი სახელები.
2018 წლის 25 დეკემბერს შედგა საწრეო მუშაობის მეცამეტე- ბოლო შეხვედრა. შევაჯამეთ განვლილი მასალა, ვისაუბრეთ ძლიერსა და სუსტ მხარეებზე. შედეგების შეჯამების მიზნით ჩავატარე დიაგნოსტიკური ტესტი და შემიძლია ვთქვა, რომ წრის მუშაობა ნაყოფიერი იყო და მიზანს მივაღწიეთ.
Комментариев нет:
Отправить комментарий